1/30/2016

VEGAN BROWNIE

Enne, kui mu õde kriiskama hakkab sõna "vegan" peale, et ma seda nii häbitult jälle kasutan, sest see on üks eputrillatamine, siis "vegan" sõna allergikutele sõnastan selle koogi "kõikide-traditsiooniliste-ainete-vaba-brownie-sarnane-kook", mis valmib 15 minutiga ning vajab enda valmistamiseks AINULT kolme koostisosa. (Ma ei mõista, miks paljud inimesed lähevad kaitsepositsioonile, kui keegi julgeb ebatraditsioonilistest toidu tegemisest rääkida. Ei kasuta muna-piima-lihhi ja muid loomade käest saadud produkte ning siis olen juba kusagil aianurgas mediteeriv hipi? Tervislik ju, c'mon).

Igatähes. Ma ei ole kaugeltki vegan, kuid mulle meeldib veganite toidulaualt tihti nende retsepte näpata, sest nad on pea kõigele leidnud geniaalsed alternatiivid ning kuigi iga mu ihugramm naudib klassikalist browniet, nautisin ma ka seda, mille retsepti ma teiega siin allpool kohe ka jagan. Mina leian, et veganite toidulaualt saab lihtsa vaevaga täiesti uusi maitseelamusi, mida mina toidu juures väga hindan. Muidugi saab kana ka sajal erineval viisil serveerida ja süüa ja igakord erinevat maitseelamust saada, aga nii saab neid ka ainult taimedest tehtud toidust. Lahe ju!

Igatähes- pikk jutt sitt jutt. Selle koogi tegemiseks vajad sa:
- 3 väga küpset banaani (või kui ei leia, aitab mitte nii küpse banaan ka, aga siis pead rohkem teda pehmeks tegema)
- 2 tl maapähklivõid
- 2 kuni nii-palju-kui-tahad naturaalset kakaopulbrit.
...ja kui tahad natukene tekstuuri, siis tavalist tumedat šokolaadi ka. Aga aitab ka tuhksuhkur, marjad või misiganes, mida sa (silmailule) koogile lisada tahad.

- Keera ahi 175-180 kraadi juurde. Nüüd koori banaanid kaussi ning purusta nad kahvliga ühtlaseks massiks. Ära jäta suuri tükke sisse, proovi ikka kõik ilusasti ühtseks massiks purustada.

-Pane pott tulele ning sulata ära 2 teelusika täit maapähklivõid ning seejärel lisa see banaanile sekka.

-Nüüd lisa kaks teelusikatäit naturaalset kakaopulbrit ning kui sa eelistad rohkem kakaosemat, siis võid ka rohkem lisada. Mina lisasin- tahtsin tugevamat kakaomaitset.

-Seejärel proovi "tainast" mitte ära süüa, sest see maitseb imeliselt.

-Kalla see kõik mõnesse vormi, mida heaks kiidad. Mina kasutasin leivavormi, sest mu suur vorm oli liiga suur selle koguse jaoks. Kook oleks liiga õhukene tulnud. Ära unusta alla panna küpsetuspaberit (mitte ära määri näiteks kookosrasva või mõne muu asjaga). Muide kas te teadsite, et küpsetuspaberit saab oma tahtmise mööda paigutada erinevatesse vormidesse paremini, kui sa ta kergelt märjaks teed? "My Kichen Rules" õpetas hehe)

-Kui sa tahad koogile natukene tekstuuri tumeda šokolaadi näol anda, siis pane kuumaveevann tulele ning sulata tume šokolaad ära. (hint- jälgi, et su šokolaad veega kokku ei puutu. Nõnda rikud kõik oma šokolaadi ära)


-Kui kook on umbes 10-15 minutit ahjus olnud ning tundub, et on nagu küpsenud, võta ta ahjust välja ning vala talle äsja sulatatud šokolaad peale. Nüüd pane nad mõlemad kusagile jahedasse kohta jahtuma. Mina panin alguses aknalauale ning seejärel veel külmkappi.

Otsi taldrik ning löö nuga sisse! Mmm, kui baanaaaniineeeeeee!

6 comments:

  1. Haha, päev, mil avastasin, et banaaniga saab edukalt küpsetada (mis laseb ära jätta lisatud suhkru ja muna!), kuulub parimate sekka mu senise lühikese elu jooksul lol. Ugh, see brownie näeb awsome välja, läheb tegemisele!

    ReplyDelete
  2. Küpsed banaanid ja määpähklivõi on lihtsalt suurepärased koostisosad retseptides. Proovin ka :)

    ReplyDelete
  3. Jaaa! Proovige kindlasti- nii nämma!

    ReplyDelete
  4. Tegin selle retsepti järgi seda kooki :) Kook tuli muidu väga maitsev aga panin ta sutsu laiemasse vormi (selline ahjuprae, lasanje vorm vms) ehk siis ta oli seal veidi õhemalt aga samas pidi kook ahjus olema 180 kraadi juures 40 min :D pärast 15 min möödudes oli kook veel ahjus täiesti lödi aga ei tahtnud uskuda seda, et see pidigi selliseks jääma ning siis jah, oli ikka päris kaua seal ahjus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. A lõpuks vedas välja ikkagi või? :D Banaan alguses hoiab teda jah siukse pire lõdimana, aga jahtudes tahkub ilusasti õhuliseks.

      Delete
    2. Täpselt sama teema, panin ka ümmargusesse vormi, et tuli natuke õhem ja pärast 15 minti oli sama vedel kui enne xd panen siis veel ikka :)

      Delete